El 010, telèfon d’informació, atenció i gestió ciutadana serà gratuït a partir del 2017 : Servei de Premsa

El 010, telèfon d’informació, atenció i gestió ciutadana serà gratuït a partir del 2017

02/06/2016



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’Ajuntament de Barcelona treballa per millorar, fer més accessible i àgil l’administració municipal. És per aquest motiu que el telèfon d’atenció ciutadana 010 serà gratuït a partir del 2017, quan entri en vigor el nou contracte amb el proveïdor del servei. Fins aleshores, i a partir de les properes setmanes, s’habilitarà el 900 226 226 per oferir el servei de gestió de la cita prèvia a les OAC a cost 0. Aquest número que es posarà en funcionament temporalment és el telèfon del civisme, que actualment dóna servei.

La gratuïtat d’aquest servei és un dels compromisos del PAM (Pla d’Actuació Municipal) i una de les iniciatives ciutadanes que han recollit més suports a través de la plataforma Decidim.Barcelona. El preu del telèfon 010 està regulat per ordre ministerial des de juliol del 2013 i les trucades a aquest número no estan recollides als paquets de tarifa plana dels operadors. En l’actualitat, el cost del 010 és de 0,373 euros l’establiment de la trucada i 0,089 el cost de cada minut (IVA inclòs). Si la trucada es fa des de fora de l’Àrea Metropolitana, en aquets cas al número 807 117 700, el preu de l’establiment és de 0,108 euros i 0,411 euros cada minut.

Aquesta mesura reduirà el 100% del cost per a la ciutadania. L’any passat el cost estimat pels ciutadans va ser d’1.252.000 euros dels quals, l’Ajuntament de Barcelona va percebre 425.000 euros. Amb el canvi de modalitat, el Consistori deixarà de percebre aquests ingressos i haurà d’abonar 200.000 euros/l’any, aproximadament, pel cost del servei. Per a la ciutadania serà cost zero.

“Complim amb un dels reptes que ens havia exigit la ciutadania. La gratuïtat del 010 era un tema pendent. A més, ampliem la seva funcionalitat, promovent que el 010 sigui un canal àgil, òptim i accessible per fer tràmits i gestions”, ha afirmat Jaume Asens, tinent d’alcaldia de Drets de Ciutadania, Participació i Transparència. A més, també ha explicat que “estem estudiant poder incorporar diverses llengües com l’anglès, el francès, l’àrab i l’urdú, per ampliar l’atenció que volem que faci el 010. La diversitat cultural de la nostra ciutat s’expressa en diferents llengües d’origen i aquesta és una riquesa que volem que es vegi reflectida en l’atenció ciutadana”.

 

El 010, un servei que compleix 30 anys

El servei d’atenció telefònica del 010 va néixer a Barcelona ara fa 30 anys i s’ha estès per altres ciutats de Catalunya i de l’Estat espanyol. El darrer any el 010 va atendre a la ciutat de Barcelona més de 600.000 trucades.

L’actual Ajuntament de Barcelona vol fer coincidir aquest aniversari i la seva gratuïtat amb l’ampliació dels tràmits que podran fer-se a través d’aquest servei d’atenció telefònica. Actualment són 104, mentre que a les OACs es fan 243. La intenció és anar incrementant els tràmits que es puguin fer telefònicament. D’aquesta manera, es podran fer diverses tramitacions més enllà de cercar informació. Aquesta mesura vol agilitzar els tràmits i el temps que els ciutadans dediquen als mateixos, incrementar la tramitació per via telefònica per reduir-la a les Oficines d’Atenció al Ciutadà i donar resposta als ciutadans de col·lectius més vulnerables que no tenen facilitat alhora de fer gestions a través del web.





Paraules clau

010/