L’alcalde Trias afirma que el Sónar+D ha esdevingut un esdeveniment internacional de prestigi, i una peça clau de l’estratègia digital de Barcelona : Servei de Premsa

L’alcalde Trias afirma que el Sónar+D ha esdevingut un esdeveniment internacional de prestigi, i una peça clau de l’estratègia digital de Barcelona

09/04/2015



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’alcalde ha de Barcelona, Xavier Trias, i el conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Ferran Mascarell, han presentat la tercera edició del Sónar+D, el congrés internacional sobre creativitat i tecnologia destinat a potenciar el talent i les oportunitats de negoci en l’entorn de la cultura digital. A l’acte també hi ha assistit la tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens; el tinent d’alcalde de Cultura, Coneixement, Creativitat i Innovació, Jaume Ciurana; el codirector de Sónar, Ricard Robles; el director executiu d’Advanced Music, Ventura Barba; i el comissari de Sónar+D, José Luis de Vicente.

 

 

Abans de la roda de premsa de presentació, l’alcalde Trias i Ricard Robles han signat el conveni de col·laboració amb Advanced Music per al desenvolupament de les activitats del Pla d’Acció 2015 del festival Sónar, Sónar+D, SonarKids i activitats associades. El congrés se celebrarà a Barcelona els dies 18, 19 i 20 de juny i reunirà a Barcelona als protagonistes que lideren els processos d’innovació creativa més rellevants dels sectors de la música, l’audiovisual, la interactivitat, el disseny, la formació i la comunicació. En la seva 3a edició, Sónar+D es posiciona com a espai d’interacció entre les comunitats creatives i les tecnològiques amb l’objectiu d’apropar les idees i els projectes a les dinàmiques de l’economia digital.

Xavier Trias ha assenyalat que la trobada professional Sónar+D és una “excel·lent plataforma” que posa en contacte artistes, inversors, indústries creatives i universitats, amb l’objectiu de generar innovació i activitat econòmica. L’alcalde ha destacat que en tres anys, el Sónar+D ha esdevingut un esdeveniment internacional de prestigi: a l’edició d’enguany hi participen unes 2.000 empreses procedents de 60 països, “És una peça clau de l’estratègia digital de Barcelona”, ha dit. Trias ha destacat la importància de l’acord signat, perquè permet distingir el Sónar “com a esdeveniment estratègic de Barcelona i seguir promovent el posicionament internacional de la nostra ciutat” i ha afegit “Sònar i Barcelona s’uneixen de nou per potenciar encara més un perfil de ciutat i de país lligat a la cultura, el coneixement, la creativitat i la innovació”.

El Sónar va rebre el Premi Nacional de Cultura 2014, un merescut reconeixement a la seva sòlida trajectòria. “Després de 22 anys”, ha dit l’alcalde, “el Sónar no només s’ha consolidat com a festival, sinó també com a fira i com a congrés, que projecten Barcelona al món com a capital de la cultura digital i de la música electrònica”.

Trias ha remarcat que Barcelona i Catalunya tenen molts creadors i investigadors tecnològics musicals, i el Sónar ha esdevingut la cara visible del sector i un dels esdeveniments de la ciutat amb més impacte econòmic. “És per aquests motius, que des de l’Ajuntament de Barcelona volem donar-hi tot el nostre suport i reforcem la col·laboració que ens permetrà aconseguirem projectar millor el nostre talent a fora i atraurem més talent i inversions a casa nostra”, ha assenyalat l’alcalde.





Paraules clau

Alcalde Trias/ Sónar+D/