Alcalde Trias: “estem canviant el paradigma de la mobilitat a Barcelona” : Servei de Premsa

Alcalde Trias: “estem canviant el paradigma de la mobilitat a Barcelona”

31/03/2015



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha presidit aquesta tarda al Saló de Cent de l’Ajuntament la Sessió plenària del Pacte per la Mobilitat. A l’acte també hi ha assistit el primer tinent d’alcalde, Joaquim Forn, i el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes.

 

 

En la seva benvinguda, l’alcalde ha agraït a la setantena d’entitats que formen part d’aquest espai de consulta i de diàleg el seu compromís i la seva implicació en la millora de la mobilitat a Barcelona. A més, ha felicitat a tothom per l’aprovació, el passat divendres, del Pla de Mobilitat Urbana que l’ha descrit com “molt més que un projecte del govern” ja que “és un projecte de ciutat que tots hem contribuït a dissenyar, en un procés participatiu molt ampli”.

Xavier Trias ha destacat que des del govern municipal “estem canviant el paradigma de la mobilitat a Barcelona” amb exemples com la Nova Xarxa de Bus, que l’ha qualificat com “l’aposta més gran feta per al transport públic de superfície a Barcelona en els últims 15 anys”. “Apostem per un transport públic eficient i de qualitat”, ha assenyalat l’alcalde que també ha explicat que “el vianant és la nostra prioritat i el principal beneficiari de les nostres actuacions en l’espai públic”.

Per a l’alcalde “totes les actuacions tenen com a objectiu reduir l’impacte del vehicle privat a la ciutat i, alhora, fer més eficient els seus desplaçaments”. En aquesta línia, Trias es fixa com a repte “aconseguir que la reactivació econòmica vagi acompanyada d’una mobilitat més sostenible i segura”, amb millores mediambientals i apostant, de manera decidida, pel vehicle elèctric.

 

Dades bàsiques de Mobilitat

Durant la sessió plenària del Pacte per la Mobilitat s’han presentat les Dades bàsiques de Mobilitat del 2014 i dels darrers anys a la ciutat. Actualment, Barcelona té 103 hectàrees de superfície destinada als vianants, la qual cosa significa que des del 2011 aquest espai ha augmentat en un 38%, ja que aquell any hi havia 74,5 hectàrees destinades específicament a les persones que transiten a peu.

Així mateix, també s’ha constatat un augment de la mobilitat a Barcelona però amb un descens del vehicle privat, unes dades que corroboren la bona tendència dels darrers anys, en què hi ha hagut un descens continuat de l’ús del vehicle privat a Barcelona. La Intensitat Mitjana Diària (IMD) de Vehicles que calcula la Direcció de Serveis de Mobilitat mostra que el 2014 accedien cada dia a la ciutat 1.050.000 vehicles, un -0,8% menys que el 2013 i un -3,5% respecte el 2011.

D’altra banda, han augmentat notablement els desplaçaments en bicicleta a Barcelona ja que cada dia es fan a Barcelona 136.440 desplaçaments en aquest mode de transport, el que representa el 1,77% del total de desplaçaments, que han pujat un 7,9% en un any i un 15,5% en tres anys.

A més, des del 2011 l’Ajuntament ha augmentat un 24% el nombre de carrils bici, que ara es calcula en 116 quilòmetres. Aquest augment ha estat qualitatiu, ja que s’ha prioritzat resoldre desconnexions de carrils bici i de cruïlles complicades. També ’han pintat i senyalitzat 442 quilòmetres de zona 30 com a calçades habilitades per a la circulació ciclista.





Paraules clau

Alcalde Trias/ mobilitat/ sostenibilitat/ transport/