El Parc d’Atraccions del Tibidabo estrena nova temporada : Servei de Premsa

El Parc d’Atraccions del Tibidabo estrena nova temporada

25/02/2015



Temps estimat de lectura: 6 minuts

El 28 de febrer comença la nova temporada al Parc d’Atraccions Tibidabo, i ho fa plena de novetats i de sorpreses. Entre les noves atraccions es troben l’Escola de Mobilitat, un clàssic i a la vegada innovador circuit de conducció o l’espai Playful Learning de LEGO, a més de noves pel·lícules en 4 dimensions i sorprenents espectacles de cloenda. A més, aquest any el Tibidabo comptarà amb la presència de 4 noves mascotes, un quartet d’animalons que s’han mudat al Parc d’Atraccions per conviure amb els seus visitants.

L’Escola de Mobilitat barreja les característiques d’una escola de conducció infantil clàssica, però que a la vegada és molt innovador, i que introdueix als nens i nenes en les normes bàsiques de mobilitat. El circuït vol representar els valors de Barcelona, una ciutat creativa, que inspira i que està en evolució constant, és per això que també incorpora diversos elements del context d’Smart City, concepte en el que Barcelona és una ciutat pionera al món.

Els elements intel·ligents i les noves tecnologies s’utilitzen per oferir una millor qualitat de vida als ciutadans, i el concepte s’ha aplicat també a l’Escola de Mobilitat del Tibidabo, on per exemple, uns cotxes elèctrics representaran alguns dels serveis que es poden trobar a Barcelona, com la Guàrdia Urbana, ambulàncies, bombers, serveis de neteja o taxis. L’Escola es basa en un concepte d’atracció totalment innovador que marca la línia a seguir al futur: atraccions Smart, sostenibles, educatives, respectuoses amb el medi ambient, integrades a l’entorn i, sobretot, generadora d’experiències on la diversió estigui assegurada.

Una de les novetats més interessants és l’obertura al Parc d’un espai de LEGO. El Playful Learning by LEGO Education, un espai multidisciplinar on s’uneixen el joc i l’aprenentatge i es desenvolupen habilitats com la innovació, la creativitat i el treball en equip. A l’espai LEGO es planificaran activitats educatives, però també hi haurà temps per a jugar de manera lliure. A més, es situarà una botiga LEGO i un espai expositiu.

També està previst que es realitzin diversos tallers sobre cuina i bons hàbits alimentaris, fruit de l’acord de col·laboració signat l’any passat amb la Fundació Alicia. Les sessions serviran, a més, per presentar el treball sobre la nova oferta gastronòmica del Tibidabo i formaran part del “Mes de l’alimentació saludable” que se celebrarà per primer cop aquest any. A més, el cinema en 4 dimensions Dididado, estrenarà 3 noves pel·lícules al llarg de l’any: Happy Feet, Rio i els Looney Tunes, amb el Correcamins i el Coiot com a protagonistes.

 

Ti, Bi, Da, Bo: les mascotes del Parc

Aquest any es presentaran les noves 4 mascotes del Parc. Són en Ti, la Bi, la Da i en Bo, un quartet d’animalons nascuts a Collserola i que s’han traslladat a viure al Tibidabo. Es tracta d’un oriol, una salamandra, una guineu i un porc senglar, que com a amics d’UNICEF que són, treballen en favor dels drets dels infants, i que animaran l’estada de tots aquells que s’acostin al Parc.

L’autor de les mascotes és el dibuixant David Ramírez, que va guanyar el concurs realitzat l’any passat de la mà d’UNICEF, en el que es van rebre més de 60 propostes realitzades per gent de totes les edats, ja fossin amateurs o professionals.

 

Nous espectacles de cloenda

Aquesta temporada s’han planificat nous espectacles de cloenda carregats de sorpreses i de diversió. El primer de tots, que comença el mateix 28 de febrer, serà l’espectacle “En Tibinet”, on els visitants s’endinsaran en una divertida història de la mà del Tibinet, un personatge que vetlla per les bones pràctiques de recollida selectiva dels residus del Parc. Seguidament, Gerónimo Stilton i els seus amics portaran moltes aventures als visitants amb “Voltem pel Món”, un espectacle familiar farcit de sorpreses precedit d’un petit cercavila.

El següent espectacle serà el “Músic”, una impressionant explosió de raigs de colors, música i múltiples efectes de llum amb tecnologia làser. Més tard serà el torn de “les mascotes del tibidabo”, un espectacle divertit i entranyable protagonitzat per en Ti, la Bi, la Da i en BO. Per últim, el desembre serà el moment de cantar i ballar amb l’espectacle nadalenc “Il·lusions” de Pep Callao.

 

Tibidabo, espai turístic de referència

El Parc ofereix diverses opcions a l’hora de fer-li una visita, des d’anar a divertir-se a les atraccions fins a passejar per l’Àrea Panoràmica i gaudir de les vistes. En aquest sentit, i per potenciar el Parc com a indret turístic de referència, s’ha creat l’entrada Panoràmica que dóna accés al cim del Parc on es pot gaudir d’unes impressionants vistes de la ciutat de Barcelona i on es troben les atraccions més emblemàtiques: el Giradabo, el Carrousel, l’Avió, l’històric i reconegut Museu d’autòmats, entre d’altres. Aquesta modalitat d’entrada estarà disponible tots els dies de l’any a partir del mes de març.

També s’està treballant per implantar mesures que contribueixin a la sostenibilitat de l’ecosistema del Parc de Collserola, on està integrat el Tibidabo. En aquest sentit, està prevista la instal·lació de plaques fotovoltaiques i de punts de llum autosuficients equipats amb LED’s o plaques solars. També es treballa en el projecte de viabilitat del canvi de subministrament de baixa a mitja tensió.

 

Compromís social

El Parc d’Atraccions Tibidabo és un Parc compromès socialment, i s’esforça a desenvolupar projectes i iniciatives socials i en recolzar i dur a terme actes culturals i educatius. Prova d’aquest compromís és l’aliança amb Unicef, ratificada i ampliada per 3 anys més el passat octubre, que té l’objectiu d’impulsar el coneixement de la societat sobre els Drets dels Infants i contribuir als programes de supervivència, educació i protecció d’UNICEF arreu del món.

A més del compromís amb Unicef, aquesta temporada també estarà repleta d’actes solidaris, culturals i educatius, tal i com es detalla al següent quadre:

Més enllà dels actes celebrats al Parc, i conscients que un dels col·lectius que més dificultats té per a la reinserció laboral és el de persones amb més de 40 anys, el Tibidabo ha posat en marxa un programa de selecció dirigit a aquest col·lectiu. De la mà de Barcelona Activa, s’ha realitzat un procés de selecció per a cobrir 10 llocs de treball, i les persones seleccionades han realitzat una formació específica per desenvolupar competències clau del personal del Tibidabo. Després de l’èxit d’aquesta primera convocatòria, es té previst efectuar-ne una altra el proper mes de maig.

 

Rècords d’assistència

Durant el 2014 es van batre tots els rècords d’assistència, i és que van visitar el Parc 618.741 persones en els 143 dies que va estar obert, o el que és el mateix, una mitjana de 4.327 persones al dia. Això suposa un augment de l’11% respecte de l’any anterior, convertint-se en la millor afluència de públic des de 2002. A més, durant l’agost es van rebre 136.701 visitants, superant amb escreix les dades de 2008, que fins ara mantenien el rècord d’assistència durant aquest mes.

També s’han batut rècords pel que fa al nombre de socis del Tibiclub, el passi de temporada que permet accedir al Tibidabo tots els dies de l’any i que aquest 2014 celebrava el seu desè aniversari. S’ha donat la benvinguda a gairebé 6.000 noves famílies per arribar a un total de 19.700 famílies membres.

Aquestes dades consoliden la tendència de creixement que del Parc d’Atraccions Tibidabo en els últims anys, posicionant-se com un dels espais d’oci més rellevants de Barcelona

 

Nou reconeixement a la qualitat en la gestió: EFQM Argent

El Parc d’Atraccions del Tibidabo ha rebut el segell d’argent en el model EFQM (European Foundation for Quality Management) de qualitat en la gestió. Aquest model d’excel·lència en la gestió valora nou criteris en el funcionament de les empreses i els seus resultats, com ara el lideratge, les relacions laborals, l’eficiència en els processos i els resultats. El model EFQM ajuda a les empreses a adoptar estructures més àgils i flexibles i deixar enrere la cultura corporativa basada en la jerarquia i disciplina. És el model de millora en la gestió més popular en la UE, on més de 30.000 empreses l’estan aplicant amb excel·lents resultats.

 

Document relacionat:
Dossier de premsa: Parc d’atraccions Tibidabo





Paraules clau

tibidabo/