Els usuaris de la teleassistència valoren la seguretat que els dóna el servei davant d’una emergència : Servei de Premsa

Els usuaris de la teleassistència valoren la seguretat que els dóna el servei davant d’una emergència

17/02/2015



Temps estimat de lectura: 2 minuts

La última enquesta de satisfacció del servei de teleassistència municipal encarregada a l’empresa Gesop, realitzada entre els mesos de març i novembre de 2014 a 500 usuaris, indica que les persones valoren molt positivament el servei. Un 99,4% valora amb “molt bé” o un “bé” la teleassistència , i l’aspecte més valorat per aquests és el fet de sentir-se segur en cas d’emergència a casa seva. Avui, aquest servei compta ja amb 72.854 usuaris, un 33% més que a l’any 2011, i des de novembre de 2013 no té llista d’espera. D’aquestes 72.854 persones, el 73% són dones davant del 27% d’homes; la mitjana d’edat dels usuaris és de 82 anys; el 49,26% viu sol/a; i el 3% tenen diversitat funcional.

Amb la nova contracta del servei municipal, l’any 2012, es van introduir diferents mecanismes que utilitzen les noves tecnologies per a millorar el control de la seguretat de la llar dels usuaris. Així, es controla per exemple, l’obertura de qualsevol porta de la llar, així com la dels electrodomèstics, per comprovar el compliment de rutines.

També existeixen detectors de mobilitat extremadament sensibles al moviment de l’usuari, està dissenyat per detectar qualsevol circumstància que impedeixi deambulació, caigudes, crisis sanitàries. S’ubica en un lloc estratègic de la llar.

També s’ha incorporat un polsador via ràdio personal, que permet l’activació de la unitat domiciliària per a realitzar trucades d’emergència quan l’usuari es troba a certa distància. També es pot fer servir per contestar una trucada entrant si el telèfon es troba en una altra habitació i no està a l’abast de l’usuari. També es pot sol•licitar el detector de caigudes, que incorpora la més moderna tecnologia i proporciona flexibilitat i tranquil•litat a totes aquelles persones susceptibles de patir caigudes. El detector es pot portar enganxat al cinturó o en una discreta ronyonera.

Els detectors de fum, foc, gas i monòxid de carboni generen un avís a l’usuari i una trucada al centre a través del terminal quan detecten la presència d’aquests elements. Funcionen via ràdio i poden instal•lar-se on sigui necessari.

 

 

Segons l’enquesta, el 86,2% de les persones usuàries valoren amb una qualificació de ‘molt bona’ els aspectes del personal del servei d’atenció telefònica. Respecte a la valoració de les trucades de seguiment, la seva freqüència es qualifica com a bona pel 49,8% i molt bona pel 49,2 % dels entrevistats.

Un aspecte a tenir en compte és que el 92,8% dels usuaris manifesta sentir-se més acompanyat i menys sol gràcies al servei de teleassistència. El 96% també valoren la tranquil•litat que representa pel propi usuari i la seva família aquest servei i el 89% també opinen que la teleassistència els permet poder viure a casa seva de forma independent.





Paraules clau

atenció a les persones/ teleassistència/