Barcelona dotarà les Oficines d’Atenció al Ciutadà dels districtes amb més atur d’un servei d’informació i assessorament laboral : Servei de Premsa

Barcelona dotarà les Oficines d’Atenció al Ciutadà dels districtes amb més atur d’un servei d’informació i assessorament laboral

21/01/2015



Temps estimat de lectura: 2 minuts

Les Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC’s) dels districtes amb més taxa d’atur de Barcelona tindran un servei d’informació i assessorament en matèria d’ocupació. Es tracta d’una iniciativa que s’emmarca en l’estratègia del Govern municipal de consolidar una xarxa de proximitat que apropi territorialment a tots els barcelonins els recursos i l’oferta de programes municipals destinats a l’orientació professional, la recerca de feina i la millora professional.

Aquest ventall de serveis es vehiculen actualment a través de Barcelona Activa, que els ofereix via els seus equipaments propis i els 10 punts d’atenció i assessorament repartits per tots els districtes de la ciutat. La inclusió d’un punt d’atenció a les OAC’s contribuirà a fer que les persones aturades que, per diferents raons, no accedeixen de forma proactiva als serveis de Barcelona Activa, els coneguin i se’n puguin beneficiar.  En aquest sentit, un dels reptes és arribar a les persones desocupades majors de 45 anys amb baixa formació, el perfil majoritari de població aturada de la ciutat i, en canvi, que menys acudeix a Barcelona Activa.

La tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, ha explicat aquest dimecres que, des de l’inici de mandat, “el Govern municipal ha tingut com a prioritat l’atenció a les persones i la lluita contra l’atur, i per això, aquesta iniciativa pretén que els serveis de Barcelona Activa tinguin més vocació de proximitat per tal que la gent que busca feina augmenti les possibilitats de trobar-ne”. “Volem acostar-nos al màxim al ciutadà per donar a conèixer tots els recursos ocupacionals i de formació que tenim i que posem a la seva disposició”, ha reblat.

Així doncs, les Oficines d’Atenció al Ciutadà inclouran un servei d’informació i primera orientació en matèria d’ocupació i autoocupació integrat i vinculat a l’activitat que es desenvolupa a les mateixes OAC’s, i que permetrà derivar la persona cap als serveis de Barcelona Activa més ajustats a les necessitats i demandes que presenti. S’hi prestarà atenció personalitzada per resoldre de manera àgil els dubtes del ciutadà, i no caldrà cita prèvia per tal de facilitar al màxim l’accessibilitat dels usuaris a la informació requerida.

El concurs per la prestació d’aquest servei s’ha publicat aquest dilluns, i arrancarà a principis de març. Es desplegarà a les Oficines d’Atenció al Ciutadà ubicades als districtes que presenten unes taxes d’atur més significatives. Són les de Sants-Montjuïc, Ciutat Vella, Horta-Guinardó, Nou Barris i Sant Andreu. A més, se n’ubicarà un al centre per al desenvolupament professional Porta22 de Barcelona Activa, a Sant Martí.

A cada OAC hi haurà un assessor que atendrà les demandes dels ciutadans i identificarà les seves necessitats per tal de proposar-li els recursos adients a la seva situació. L’horari serà de dilluns a divendres de 8.30h a 14.30h a cadascun dels 6 punts d’atenció.





Paraules clau

assessorament laboral/ emprenedoria/ empresa/ OAC/ Oficines d’Atenció al Ciutadà/