L’alcalde Trias afirma que la marca Barcelona ajuda la ciutat a projectar-se a l’exterior i superar la crisi : Servei de Premsa

L’alcalde Trias afirma que la marca Barcelona ajuda la ciutat a projectar-se a l’exterior i superar la crisi

24/04/2014



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha participat aquest dijous en l’acte de celebració del XV aniversari del Foro de Marcas Renombradas Españolas (FMRE), que ha tingut lloc al Palau de Congressos de Fira de Barcelona. La jornada, que ha dut per títol ‘Internacionalització amb Marca’, ha posat en relleu la importància per l’economia de la internacionalització de qualitat i amb valor afegit de les empreses espanyoles. També hi han intervingut el president de la Generalitat, Artur Mas, i el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, entre d’altres, i l’acte ha estat presidit pel president de Fira de Barcelona i Freixenet, Josep Lluís Bonet.

 

 

Durant el seu parlament, l’alcalde Trias ha subratllat la importància de tenir una marca de ciutat reconeguda i potent, i ha assegurat que la de Barcelona és “una de les més prestigioses del món”. “La nostra marca evoca molt més que un nom geogràfic, parla d’una ciutat de cultura, coneixement, creativitat, innovació i benestar”, ha explicat l’alcalde, que també l’ha posat d’exemple en àmbits com la tradició industrial, l’emprenedoria, la tecnologia, el turisme, l’esport, la gastronomia, l’arquitectura i el patrimoni històric i cultural.

La fortalesa de la marca es demostra amb actius com la Capitalitat Mundial del Mòbil, la Capital Europea de la Innovació, la Capital Europea del Voluntariat aquest 2014 i l’impuls en sectors econòmics estratègics de futur, com les noves tecnologies i les smart cities. “Barcelona és una ciutat per la qual s’ha d’apostar i confiar”, ha seguit Trias, que ha recordat que la ciutat va atraure l’any passat la meitat de projectes d’inversió estrangera a Catalunya.

Per sortir de la crisi cal aprofitar el potencial i l’energia de les ciutats, ha opinat Trias, que ha apostat perquè Barcelona col·labori amb altres ciutats. Com ha assenyalat l’alcalde, “una marca no aconsegueix tenir força si no teixeix complicitats amb altres ciutats, empreses i universitats. A més, l’alcalde ha remarcat que “la innovació ha de ser també social”.

L’alcalde també ha explicat que la capital catalana està treballant en la creació de la futura Agència Marca Barcelona. Aquesta aposta, emmarcada en la plataforma de creixement econòmic Barcelona Growth, ha de ser “un gran element de competitivitat per les empreses que sumin als seus productes la marca de ciutat” de Barcelona. Es tracta d’un projecte estratègic de ciutat i de país per tal que la capital de Catalunya “sigui coneguda com una de les ciutats preferides al món per viure, estudiar, emprendre i treballar”, ha dit Trias, i ha conclòs que l’Ajuntament seguirà treballant des de la col·laboració públic-privada per preservar i desenvolupar els valors simbòlics, el prestigi i la bona imatge associada a aquest actiu.





Paraules clau

Alcalde Trias/ marca/