L’Ajuntament assessorarà la gent gran per evitar inspeccions fraudulentes d’installacions de gas a casa seva : Servei de Premsa

L’Ajuntament assessorarà la gent gran per evitar inspeccions fraudulentes d’installacions de gas a casa seva

06/04/2014



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat un seguit de xerrades als districtes de la ciutat amb l’objectiu d’evitar que els ciutadans, especialment la gent gran, siguin víctimes de fraus d’inspeccions fraudulentes de la instal·lació de gas del seu domicili.

Les xerrades estan impulsades i coordinades per la Direccio de Comerç i Consum, amb el suport de la Comissionada d’Alcaldia per a la Gent Gran, que ha col·laborat en la difusió de les jornades.

Malgrat que amb la liberalització del mercat hi ha moltes empreses autoritzades a fer el manteniment de les calderes de gas dels domicilis, i que la majoria ofereixen els seus serveis de forma correcta, des de l’OMIC (Oficina Municipal Informació al Consumidor) s’ha detectat un increment de les consultes i reclamacions referides a actuacions d’empreses que, amb l’excusa d’inspeccionar la caldera i altres elements de la instal·lació del gas, realitzen actuacions que presumptament vulneren els drets de les persones consumidores i actuen de manera fraudulenta.

Algunes d’aquestes empreses, segons es desprèn de les reclamacions rebudes a l’OMIC, realitzen inspeccions a la llar sense emetre el preceptiu certificat, i a vegades intenten extreure, de l’usuari, la signatura de contractes de manteniment del qual no sempre faciliten el document per poder exercir el dret de desistiment.

En aquestes xerrades, que s’imparteixen en casals de gent gran, centres cívics i altres equipaments municipals, també es donen els consells bàsics de prevenció per a la seguretat de les persones davant la presència de qualsevol oferiment de producte o servei al domicili.

Col·laboren en aquestes xerrades informatives les associacions de persones consumidores, com ACPB (Associació de consumidors de la província de Barcelona), FACUA (Consumidors en acció), UCC (Unió de Consumidors de Catalunya) o UNAE (Federació Unió Cívica de Consumidors i Mestresses de Casa de Catalunya).

L’objectiu de les xerrades és que les persones consumidores sàpiguen diferenciar entre una inspecció de la instal·lació del subministrament del gas i una revisió de la caldera; quan es obligatori i quan es opcional, i quins són els drets bàsics del consumidor davant d’aquestes pràctiques comercials.

Els interessats a assistir-hi podran trobar informació de les xerrades a la pàgina web de l’OMIC www.bcn.cat/omic.





Paraules clau

gas/ omic/