Les persones amb discapacitat obtindran la targeta d’aparcament amb un tràmit més fàcil i en menys temps : Servei de Premsa

Les persones amb discapacitat obtindran la targeta d’aparcament amb un tràmit més fàcil i en menys temps

23/03/2014



Temps estimat de lectura: 2 minuts

Les persones amb diversitat funcional ja poden tramitar la targeta d’aparcament que els permet accedir a les places reservades per a aquest col·lectiu de forma més simple i ràpida. L’Ajuntament de Barcelona ha elaborat un nou protocol per a accelerar els mecanismes de validació i tramitació de la targeta, passant dels sis tràmits que cal fer ara, a quatre.

El protocol preveu que aquesta gestió pugui arribar a fer-se en pocs dies. En aquests moments ja s’ha aconseguit reduir el temps d’espera dels usuaris sol·licitants de cinc a dos mesos. A Barcelona hi ha un total de 20.452 targetes vàlides notificades d’aparcament de persones amb discapacitat.

El nou sistema ha introduït millores en el servei de tramitació, enviament i emissió de targetes, entre d’altres mesures. A més, un cop implementat completament el nou programa, la persona sol·licitant no haurà de portar la documentació en paper, ja que es tindrà accés a aquestes a través de la base de dades de les unitats administratives que operen conjuntament en aquest tràmit: l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, la primera tinença d’alcaldia, i la regidoria de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona.

Aquesta iniciativa forma part d’una mesura de govern impulsada per la regidoria de Família, Infància, Usos del Temps i Discapacitats de l’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, que es presentarà, durant el proper consell plenari.

La regidora de Família, Infància, Usos del Temps i Discapacitats, Irma Rognoni, ha explicat que la iniciativa preveu també millorar les gestions que es realitzen pel canal telefònic de les sol·licituds fetes a través del 010, de manera que es pugui facilitar el tràmit telefònicament o via internet.

Rognoni ha valorat que amb la mesura “canviem un tràmit dur i costós, que resultava massa llarg, a un procés molt més simplificat, modern i actualitzat d’acord amb les possibilitats que avui ens atorguen les noves tecnologies, que ens permeten acostar l’administració a les persones i millorar-ne la seva atenció”.





Paraules clau

aparcament/ discapacitat/