Creix en un 9,4% els usuaris del servei ‘Porta a Porta’ per a persones amb mobilitat reduïda : Servei de Premsa

Creix en un 9,4% els usuaris del servei ‘Porta a Porta’ per a persones amb mobilitat reduïda

21/02/2014



Temps estimat de lectura: 2 minuts

La regidora de Família, Infància, Usos del Temps i Discapacitats, Irma Rognoni, ha presentat avui en la comissió de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports el balanç de l’any 2013 del servei públic de transport especial ‘Porta a Porta’, del que se’n van beneficiar un total de 4.135 persones, un 9,4% més que l’any 2012. El servei està dirigit a atendre les necessitats de transport de persones amb mobilitat reduïda severa que tinguin la targeta blanca.

Aquest servei està finançat conjuntament per l’Àrea Metropolitana de Barcelona i per l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMD) de l’Ajuntament de Barcelona. El servei està disponible tots els dies l’any i disposa d’una flota composada per microbusos, taxis adaptats i taxis no adaptats. La flota adaptada la formen 24 microbusos i 63 taxis adaptats.

Dins d’aquests usuaris, els que més s’incrementen (un 25% més respecte de l’any anterior) són els usuaris fixos. En canvi, els serveis esporàdics creixen, però en menor mesura (un 7% d’usuaris i un 2,2% de viatges). Els serveis fixos es repeteixen en hores, orígens i destinacions, i es programen amb antelació. En canvi, els esporàdics no es repeteixen.

Segons ha explicat Rognoni, s’ha registrat un canvi de perfil dels usuaris de la targeta blanca. Si al 2008 el 52% tenien fins a 64 anys, al 2013 el 55% de les persones amb targeta blanca tenen 75 anys o més. Això ha fet que s’incrementi en un 8% les persones de més de 65 anys que fan viatges fixos del servei ‘Porta a Porta’.

A més, en cinc anys, s’ha doblat el nombre d’usuaris esporàdics del grup de més de 75 anys: de 932 persones l’any 2008 a 1.867 el 2013. En canvi, els altres grups d’edat han tingut un creixement moderat. A l’any 2013, el 91% dels usuaris van fer una mitjana d’1 a 8 viatges al mes.

Rognoni ha explicat que amb aquestes xifres, s’han complert els objectius del govern municipal, ja que “hem augmentat la prestació del servei arribant a més persones, a menor cost, garantint l’equitat i l’accés al servei de forma eficient”. A més, s’ha reduït el temps de tramitació i de concessió de la targeta blanca –de cinc a un mes i mig–. Paral·lelament, s’ha realitzat una campanya de promoció del transport públic ordinari, conjuntament amb TMB, per a promocionar-ne l’ús, gràcies a l’avenç dels sistemes d’adaptació per a persones amb mobilitat reduïda.

Alhora, s’ha revisat la qualitat i l’eficiència del servei programant rutes més directes als centres ocupacionals, augmentant l’ocupació i fent disminuir el nombre de quilòmetres i hores. També s’ha promogut l’ús de taxis compartits





Paraules clau

mobilitat reduïda/