Servei de Premsa
02/05/2024
Creix en un 9,4% els usuaris del servei ‘Porta a Porta’ per a persones amb mobilitat reduïda
21/02/2014
Temps estimat de lectura: 2 minuts
La regidora de Família, Infància, Usos del Temps i Discapacitats, Irma Rognoni, ha presentat avui en la comissió de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports el balanç de l’any 2013 del servei públic de transport especial ‘Porta a Porta’, del que se’n van beneficiar un total de 4.135 persones, un 9,4% més que l’any 2012. El servei està dirigit a atendre les necessitats de transport de persones amb mobilitat reduïda severa que tinguin la targeta blanca.
Aquest servei està finançat conjuntament per l’Àrea Metropolitana de Barcelona i per l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMD) de l’Ajuntament de Barcelona. El servei està disponible tots els dies l’any i disposa d’una flota composada per microbusos, taxis adaptats i taxis no adaptats. La flota adaptada la formen 24 microbusos i 63 taxis adaptats.
Dins d’aquests usuaris, els que més s’incrementen (un 25% més respecte de l’any anterior) són els usuaris fixos. En canvi, els serveis esporàdics creixen, però en menor mesura (un 7% d’usuaris i un 2,2% de viatges). Els serveis fixos es repeteixen en hores, orígens i destinacions, i es programen amb antelació. En canvi, els esporàdics no es repeteixen.
A més, en cinc anys, s’ha doblat el nombre d’usuaris esporàdics del grup de més de 75 anys: de 932 persones l’any 2008 a 1.867 el 2013. En canvi, els altres grups d’edat han tingut un creixement moderat. A l’any 2013, el 91% dels usuaris van fer una mitjana d’1 a 8 viatges al mes.
Rognoni ha explicat que amb aquestes xifres, s’han complert els objectius del govern municipal, ja que “hem augmentat la prestació del servei arribant a més persones, a menor cost, garantint l’equitat i l’accés al servei de forma eficient”. A més, s’ha reduït el temps de tramitació i de concessió de la targeta blanca –de cinc a un mes i mig–. Paral·lelament, s’ha realitzat una campanya de promoció del transport públic ordinari, conjuntament amb TMB, per a promocionar-ne l’ús, gràcies a l’avenç dels sistemes d’adaptació per a persones amb mobilitat reduïda.
Alhora, s’ha revisat la qualitat i l’eficiència del servei programant rutes més directes als centres ocupacionals, augmentant l’ocupació i fent disminuir el nombre de quilòmetres i hores. També s’ha promogut l’ús de taxis compartits
Paraules claumobilitat reduïda/